Som gæst på Alsik Hotel & Spa i Sønderborg kan man roligt have store forventninger. Her er tale om en helhedsoplevelse af god smag, høj kvalitet og velvære, som kan mærkes fra det øjeblik, hvor foden sættes i lobbyen. Her skal gæsterne nemlig opleve det bedste af det bedste – det gælder også kaffen
Til lækre, velindrettede værelser hører også kaffen. Den er med til at byde gæsterne velkommen og forkæle dem på værelserne. Ifølge Gitte, der er hotelchef på Alsik, passer Lavazza godt til hotellets koncept, hvor det handler om at gøre sig umage.
Og det er nødvendigt at gøre sig umage, når man har 150-350 kvalitetsbevidste gæster i restauranten hver morgen, der alle ser frem til en god kop morgenkaffe. For tiden er kaffen i restauranten fra Cuba, og på et hotel som Alsik er den del ikke ligegyldig. Restaurantchef Karina fortæller, at gæsternes respons på kaffen altid er positiv. Det betyder noget for dem, hvor kaffen kommer fra, at den er økologisk, og at de via information i restauranten kan læse om kaffens rejse fra Cuba til Torino, hvor Lavazza bearbejder den.
Når man har med større mængder gæster at gøre, er det en fordel med flere forskellige maskiner, så gæsterne ikke skal stå i kø. For Victor, der er konferencetjener hos Alsik, er effektivitet helt afgørende – både for gæsternes skyld, men også for dem, der arbejder på konferencen.
Det skal være behageligt at være til konference hos Alsik, og det at kunne få en god kop kaffe efter egen smag og præferencer spiller ifølge Victor en enormt vigtig rolle. Og kvaliteten er ikke til at tage fejl af, for der bliver drukket rigtig meget kaffe:
“Der er flere gæster, der tager en kop kaffe, når de ved, det er Lavazza.”
Smagsoplevelser er grunden til, at gæster går på restaurant – særligt når restauranten tilbereder gourmetmad. For Jesper Koch, der er kulinarisk direktør på hotel Alsik og hotellets Michelinrestaurant, Syttende, består hverdagen i at sørge for, at gæsterne er glade, og at smagene går op i en højere enhed. Her er kvalitet helt afgørende og derfor også et spørgsmål om gode leverandører.
“Vi lever af at sælge smag og service, så troværdighed er helt afgørende i et samarbejde. Samarbejdet med Lavazza er et samarbejde med nogen, der vil os.”
I Syttende kan man få to forskellige slags 1895-kaffe, som ifølge Jesper Koch er helt unikke og i tråd med den måde, han tænker mad og vin på. Hver gang 1895 kommer med en ny smag, ender den på menuen, og gæsterne udtrykker jævnligt tilfredshed over at kunne smage noget så unikt. Den feedback gør Michelinkokken stolt.
Ingen salg – kun god viden.
Telefon:+45 63 103 103
Email: kundeservice@lavazza.com
Telefon:+45 63 103 103
Email: kundeservice@lavazza.com
Vi har åbent mandag-torsdag kl. 08.00 - 16.00, og fredag fra 08.00 - 15.30.
Vi har både formalet kaffe, hele bønner og instant kaffe. Og vi kan også tilbyde økologisk og bæredygtig Merrild kaffe.
Vi har et sortiment, der dækker et bredt behov:
- Espresso: manuel, fuldautomatisk, BLUE - lille men med stor smag
- Filter: løsninger til filterbønner og filterbryg
- Instant: hurtige kaffeløsninger uden at gå på krompomis med smagen
Vi har den helt fantastiske Whittington te i sortiment
Du finder også et bredt og velsmagende sortiment af Lipton teer hos os