Logo

Vigtig info: Nedlukning og opstart af din kaffemaskine

d. 24.03.20 

Er du en af mange virksomheder, der i disse dage er nødt til at sende mange medarbejdere hjem, eller måske midlertidigt helt lukke ned?

Så er det vigtigt, at du er opmærksom på, hvad du skal gøre i forbindelse med en eventuel nedlukning af kaffemaskinen på kontoret. Det er med til at sikre, at I senere kan brygge kaffe igen – uden tekniske udfordringer.

Nedlukning af kaffemaskinen

Når du skal foretage en nedlukning af din kaffemaskine, skal du følge disse retningslinjer. Dette gælder for fuldautomatiske espressomaskiner (kaffemaskiner til hele bønner og frisk mælk), kaffemaskiner med formalet kaffe og kaffemaskiner med instant kaffe: 

  • Kør et rengøringsprogram på kaffedelen
  • Kør et rengøringsprogram på mælkedelen
  • Foretag en generel rengøring af maskinen (grumsspand, spildbakke mm.)
  • Sluk IKKE maskinen

Opstart af kaffemaskinen

Når vi igen er tilbage på vores arbejdspladser, er det vigtigt, at kaffemaskinen også er klar. Det sikrer du ved at følge disse enkle retningslinjer:

  • Kør et rengøringsprogram på kaffemaskinen
  • Tap 5 termokander (eller 5 liter) varmt vand for at sikre, der kommer frisk vand i tanken efter nedlukning. 
  • For at sikre, at filteret også fungerer upåklageligt, er det vigtigt, at det bliver skyllet grundigt igennem.

 

Hvordan skyller jeg mit BRITA filter igennem?

  1. Placer en spand under den grå udluftningsslange.
  2. Aktiver skylleventilen og skyl det antal liter vand igennem, som nævnt nedenfor.
  3. Når skylleprocessen er færdiggjort, er filteret klar til brug igen.

OBS: Er dit filter mere end 12 mdr. gammelt skal det skiftes

 

Hvor meget vand skal jeg skylle igennem mit BRITA filter?

  • Har din maskine til varme drikke ikke været i brug i 2-3 dage, bør du skylle 10 liter vand igennem filteret.
  • Har din maskine til varme drikke ikke været i brug i op til 4 uger, bør du skylle 100 liter vand igennem filteret.

 

Disse tiltag er særdeles vigtige for at sikre jer en smidig opstart, når vi igen er tilbage til normale forhold.

Kontakt os gerne, hvis der er noget, vi kan hjælpe med.

logo
bean

Ofte stillede spørgsmål

Hvordan får jeg reservedele?

Ring eller mail:

Telefon:+45 63 103 103
Email: kundeservice@lavazza.com

Hvordan kontakter jeg jer?

Du kan kontakte os her:

Telefon:+45 63 103 103
Email: kundeservice@lavazza.com

Vi har åbent mandag-torsdag kl. 08.00 - 16.00, og fredag fra 08.00 - 15.30.

Er det jer, der sælger den originale Merrild kaffe?

Ja, det er os der har den velkendte Merrild-kaffe i sortiment

Vi har både formalet kaffe, hele bønner og instant kaffe. Og vi kan også tilbyde økologisk og bæredygtig Merrild kaffe.

Sælger I kaffeautomater?

Ja, vi har et bredt udvalg af kaffeautomater

Vi har et sortiment, der dækker et bredt behov:

 - Espresso: manuel, fuldautomatisk, BLUE - lille men med stor smag

 - Filter: løsninger til filterbønner og filterbryg

 - Instant: hurtige kaffeløsninger uden at gå på krompomis med smagen

Se vores kaffeautomater

Hvor lang tid tager levering?

Hvis du bestiller inden kl. 12.00, modtager du dine varer inden for 2 hverdage.

Sælger I også te?

Ja, det gør vi

Vi har den helt fantastiske Whittington te i sortiment

Du finder også et bredt og velsmagende sortiment af Lipton teer hos os